Společnost byla založena v roce 1991 jako rodinná firma zabývající se obchodem s agroplodinami. Z počátku se jednalo pouze o ovoce a zeleninu dodávanou na český trh, zanedlouho se sortiment rozšířil o rýži a luštěniny, které sehrály v další orientaci firmy zásadní roli.
V roce 1993 začala společnost Lagris dodávat balené výrobky do maloobchodní sítě a postupně rozšiřovat svůj sortiment o nové produkty, které byly do té doby pro českého spotřebitele neznámé (např. rýže basmati, indiánská a jasmínová). Díky tomu postupně získala stabilní postavení na trhu a stala se jednou z největších zpracovatelů přílohovin v České republice.
Vyústěním rozvíjející se obchodní činnosti firmy a expanze na slovenský trh, bylo založení dceřiné společnosti Lagris Slovakia, s. r. o. v roce 1996, která si rovněž získala dobrou pozici na slovenském trhu s potravinami (dnes Podravka International, s. r. o.).
Mezníkem ve vývoji byl rok 1998, kdy se firma transformovala na akciovou společnost se 100% českým kapitálem. V tomto roce byl zaveden systém HACCP a během roku 2000 byl následně implementován systém řízení jakosti dle norem řady ISO 9000. V témže roce firma také získala mezinárodní certifikát ISO 9001, který potvrzuje vysokou úroveň řízení všech procesů, které probíhají ve společnosti.
V roce 1999 vstoupila společnost na cateringový trh a začala se také výrazněji prosazovat na zahraničních trzích.
V roce 2002 se stala společnost Lagris součástí chorvatské skupiny Podravka. Tímto krokem rozšířila nejen své portfolio výrobků, ale také své exportní možnosti.
V roce 2005 společnost změnila obchodní název na Podravka – Lagris, a. s., a tím se také zakončilo začleňování pod mateřskou společnost Podravka Koprivnica.
V tomto roce úspěšně proběhla certifikace IFS na úrovni high level (IFS = International Food Standard), jedná se o normu pro zajištění bezpečnosti a kvality potravin.
V roce 2009 proběhl úspěšně i audit Tesco dle standardu TFMS (= Tesco standard pro výrobu potravin).
Prémiové rýže Lagris byly zvoleny ve Volbě spotřebitelů jako nejlepší novinka a nejlepší obal roku v České republice za rok 2011.
V tomto roce byl obhájen certifikát systému řízení jakosti ISO 9001, který zaručuje, že všechny činnosti a postupy ve společnosti jsou v souladu se světovými standardy.
Obhájena certifikace IFS (International Food Standard) na úrovni high level.
Na český a slovenský trh byly uvedeny novinky pod značkou Lagris - fazole mungo a adzuki, ze sortimentu zdravé výživy černá a bílá quinoa, chia semínka a bulgur.
Lagris získal ocenění Superbrands, tato cena je udělována na základě preferencí zákazníků a názorů odborné poroty jen jedenkrát ročně. Značka Lagris také oslavila významné výročí - 25 let na českém trhu.
Od roku 2017 probíhá plný provoz technologie využití dusíku na ochranu skladovaných potravinových komodit, kterou společnost vyvinula ve spolupráci s Výzkumným ústavem rostlinné výroby, v. v. i. Tato technologie je šetrná k životnímu prostředí a nenechává žádné zbytky pesticidů v potravinách. Na český a slovenský trh byly uvedeny novinky pod značkou Lagris - rýže carnaroli, čočka beluga a francouzská čočka.
V roce 2018 jsme spustili nový web lagris.cz, starý byl velmi zastaralý. Na novém webu najdete informace o výrobních, aktuality ze společnosti, zajímavé recepty a spoustu dalšího.
V průběhu roku prošel design Lagris sortimentu a celková identita redesignem. Nové logo Lagris dostalo moderní, kulatý tvar s elementy evokující příklon k přírodě a rokem založení společnosti ve spodní části. Nový slogan „S úctou k přírodě“ představuje naše cíle zhmotněné do tohoto jednoduchého sdělení.
V tomto roce značka Lagris slaví 30 let výročí vstupu na český trh.